ook hier is regen - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Tim Frijters - WaarBenJij.nu ook hier is regen - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Tim Frijters - WaarBenJij.nu

ook hier is regen

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

16 December 2007 | Sri Lanka, Colombo

Lieve lieve allen

het is me maar gek. dat is wat ik de eerste dag dacht toen we aankwamen op sri lanka en 2 uur reden in de auto naar de hoofdstad. 2 uur starend uit het raam, weinig zeggen, enkel zien.
niet omdat het mooi was, nee echt mooi was het niet wat ik zag en me ogen uitkijken deed ik niet. dat was het gekke. ik had gedacht verbaasd te zijn en laaiend enthousiast.

alles wat ik zag was chaos en onorde. er was niks te begrijpen. lelijke gebouwen overal. het verkeer met de toeter en 2 auto's naast elkaar op een 1baansweg. zoveel winkels/huizen verkopen autostoelen, loten of er is een slager met ontleed varken op straat en verdwaalde koeien tussen zwrefvuil snoepend. overal huizen tegen de drukste weg van sri lanka! zwerfhonden zoveel (een dagtour naar een waterval later blijken de honden op de weg te slapen,poepen, niet te reageren op auto's). oja ze hebben fietsen, maar ze zijn allemaal bruin (geworden) en toch een ander modelletje dan in nederland (ben er nog niet achter wat precies anders is).
het komt erop neer simpelweg dat alles onderweg en ook in de hoofdstad Colombo niet klopte, net niet af was.

Inmiddels kom ik langzaamaan in de wereld van hier: curry eten met m'n rechterhand (linker is voor de toiletgang...), vrijdag met 18 man van werk in n klein busje (nare lange benen) door landschap met thee, rubber en rijstplantages en zoveel mooie soorten bomen (niet enkel palm!), er werd constant muziek gemaakt in de bus en we eindigden zwemmend onder de waterval.

In het gastgzein eten we apart van het gezin, de vrouw trekt zoch terug en spreekt de werkende man alleen engels. de kinderen (5 en 6) zijn wel om te lachen en net kleine aapjes.
In het revalidatiecentrum wat net af is nadat het met de tsunami verwost was, werken ze (4 fysio's) op alle gemak, geen schema of afspraak, nee iedereen werkt rustig, zowel wij als de patienten. donderdag lagen er zelfs 2 collega's te slapen tijdens en na de middagpauze op de stoel. Het is voor hier wel supermodern revalidatiecentrum.

om te eindigen zijn we vrijdagavond naar het strand geweest en daar appartement 2 nachten geslapen, waar ok andere vrijwilligers waren (dit overvalt me licht omdat het egwoon is om om te gaan met andere vrijwilligers, maar ik had het me zonder hen en de leukleukfeestjecultuur voorgesteld).
zaterdag besefte ik voor het eerst dat ik 4,5 maand hier zou zijn en dat ik weg ben van jullie, het voelde erg rot.
was beetje toeristisch strand maar blauwe zee en zon en gesnorkeld(wow wat een vissen geel en blauw) voor 3 euro een uur!

Op het strand, links 5 zwerfhonden, voor me de terugtrekkende zee, rechts een volleybalnet en achter me muziek uit een bar: prachtig diep moment
met muziek: moby - porcelain

dit is een deel wat ik heb meegemaakt maar lijkt het meest op wat ik beleefde en ervaarde.

  • 16 December 2007 - 15:11

    Jessica:

    Hey lief :)

    Het is mooi om te lezen wat je allemaal al hebt beleefd en meemaakt! Ondanks dat je het meeste al had verteld vallen er toch weer zoveel andere dingen op in je verhaal. Klink haast onwerkelijk, wat een indrukken! Echt toeval dat ik het nu lees, dacht laat ik eens kijken of je al wat geschreven hebt en volgens mij staat het er nu nog geen koud 10 min op :P (heb eigenlijk stiekem de hele dag alleen maar gewacht op een bericht ;) Heb vandaag geschaatst in Alkmaar met ouders&Natas, zo sint vieren met vriendinnen :) Ga je volgen en blijf genieten!

    Veel liefs van mij

  • 16 December 2007 - 15:12

    Jessica:

    P.S. Is die foto het uitzicht uit je ramen?! Veel groen ;)

  • 16 December 2007 - 15:27

    Sebas.:

    Hey Tim
    Klinkt goed zeg, Ik hoop dat je lekker aan het genieten bent pikkie. Ik zie je hopelijk snel weer. sms anders even.
    Sebas.

  • 16 December 2007 - 16:14

    Adri En Yvonne:

    Hallo Tim,
    Fijn, om iets meer van je te horen.We hebben nu een aardige indruk van je eerste impressies. Heftig hoor, daarom we begrijpen best wel dat het acclimatiseren wat tijd kost.
    Is het de bedoeling dat jullie ieder weekend in een appartement of hotelletje doorbrengen? Wel leuk.
    Geniet met volle teugen!
    Knuffel van ons allemaal!(ook van oma's en opa).

  • 16 December 2007 - 18:01

    Pieters:

    Ouwe Rataplan!

    Goed om wat van je te horen maatje!

    Kan me voorstellen dat je in het begin erg moet wennen aan het land en de cultuur. Dat is nog toch even wat anders dan je gewend bent. Wel gaaf dat je al wat hebt gezien van de omgeving (mooie foto's!)

    Relaxed dat ze niet zo'n strak schema kennen in het revalidatiecentrum haha!

    Laat snel weer eens wat van je horen!

    Hoooii

    Pieters

  • 19 December 2007 - 15:48

    Ad:

    Hallo Tim,

    Goed te weten dat jij je zo vermaakt.
    Wel pech dat het hier eindelijk een keer echt winter is en er geschaatst kan worden en jij dan daar op dat tropische eiland verblijft.
    Vanaf hier alvast een hele fijne kerst toegewenst.
    Wij zullen aan je denken als we aan het konijn en de wijn zitten.

    Groeten Ad, Corianne, Alysa en Verena

  • 20 December 2007 - 08:29

    Dion:

    Hee timmie.. gohtiegohtie t was zeker een flinke cultuurschok voor je. Beelden van op tv van die gebieden zijn slechts een fracti e van wat de werkelijkheid is. Zoals je t beschrijft is wel erg mooi om daar een voorstelling van te maken, maar zoals jij t meemaakt, zo zouden we t niet kunnen doen. K hoop dat je inmiddels al wel een beetje hebt kunnen wennen aan de temperatuur, hier vries je fiets af: 1 sec buiten, en je bent binnen een 1 sec weer binnen zo koud is t, maar dat zou bij jou wel anders zijn. Wel koel dat je onder een waterval gezwemmen hebt. Kwam die zwembroek toch goed van pas he?
    Maar hoest met je werk verder? Heb je inmiddels al gewerkt en hoe ging dat met de patienten? En hoe ging t met de taal?
    HEt is nu donderdagochtend hier.. jij zal vast al erg druk bezig zijn.. Ik wens je veel sterkte maar vooral erg veel plezier..
    En als ik je voor dinsdag of woensdag niet een HELE FIJNE KERST gewenst.. we meelen snel...

    groetjes

    dion

  • 21 December 2007 - 21:14

    Bert En Pascale:

    Hoi Tim,
    even een eerste kort bericht. Wij hopen dat je je plekje nu een beetje gevonden hebt en ontzettend van de tijd gaat genieten. Zowel in de werkperiode als de tijd dat je daar gaat rondtrekken. Wij wensen je van hier uit fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling. Buiten het feit dat je een eind weg bent zal het qua weer ook een heel andere beleving zijn met deze feestdagen. Kerst en jaarwisseling in een korte broek!
    Het ga je goed en tot mails
    Bert Pascale en Fagmar

  • 22 December 2007 - 09:40

    Laura:

    Jullie hebben alweer een hoop meegemaakt in zo'n korte tijd.
    Leuk hoor een smsje uit sri lanka!! Wie zijn tel nr was dat?? Ik wil je alvast hele fijne feestdagen toewensen, ook al zal het wel raar zijn zo ver van huis...

    Lies Lau

  • 23 December 2007 - 20:04

    Arnold En Joke:

    Hoi Tim,
    Wat een ervaringen doe je daar op. Eerst acclimatiseren, vervolgens wennen aan een heel ander werk(nou ja?!!)ritme en dan al de indrukken van het land en de mensen. Geniet er volop van, de vorst is hier weer over.Goede kerstdagen en een fantastische start van 2008.
    Joke, Arnold, Jes,Mirelle en Natasja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

2 1/2 maand werken als fysiotherapeut in revalidatiecentrum in Galle (Sri Lanka) 2 maanden reizen in Sri Lanka eo

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 14272

Voorgaande reizen:

10 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: